Vaak gegeven antwoorden

Heb je een vraag over Het Nieuwe Impresariaat? Hieronder vind je een overzicht van veelgestelde vragen. Wie weet staat het antwoord op jouw vraag hier al vermeld. Staat het antwoord op je vraag er niet bij? Stel je vraag dan via het contactformulier.

algemeen

  • Wat is Het Nieuwe Impresariaat?+

    Het Nieuwe Impresariaat biedt een platform door middel van een website met als doel het tot stand brengen van boekingen voor de professionele zanger. De werking van Het Nieuwe Impresariaat biedt zangers door middel van een abonnement de kans om een eigen profiel - en daarmee een eigen online identiteit - aan te maken, zodat ze online optimaal te vinden en te boeken zijn. Voor opdrachtgevers is het platform de manier om op zoek te kunnen gaan naar de juiste zangers voor hun concerten. Dat kan door zangers actief te benaderen via de boekingsknop en door het plaatsen van een bericht op het prikbord.

  • Wat zijn de voordelen van een eigen profiel op www.hetnieuweimpresariaat.nl?+

    Het hebben van een eigen profiel biedt de volgende voordelen voor zangers:

    • Een gedegen vindbare online identiteit
      Je wilt niet alleen afhankelijk zijn van bezoekers van deze website. Daarom wordt je profielpagina ook geoptimaliseerd om bezoek te genereren via zoekmachines als Google. Zo profileer je jezelf blijvend binnen jouw vakgebied en regio.
    • Een compleet beeld van jou als zanger dat je zelf beheert
      Vaak is een korte tekst niet genoeg om een potentiële klant of opdrachtgever te overtuigen. Daarom kun je jouw profiel eenvoudig uitrusten met eigenschappen, foto's, video's, documenten, contactinformatie en meer. Zo maak je een representatief profiel in een handomdraai. Deze gegevens kan je zelf bijhouden en updaten.
    • Overal en altijd te boeken
      Via smartphones en tablets is het belangrijk om ook via die apparaten vindbaar en benaderbaar te zijn. Daarom past jouw profiel zich moeiteloos aan aan het apparaat waarop deze bekeken wordt en ben je overal te vinden en te boeken.

aanmelden

  • Hoe kan ik mij aanmelden?+

    Dit platform is met name geschikt voor afgestudeerde zangers die kunnen rekenen op minimaal 6 boekingen per jaar. We hanteren serieuze selectiecriteria waarbij zorgvuldig gekeken wordt naar de mogelijkheden van de zanger. Dit doen we omdat we uitstekende solisten willen aanbieden aan koren, orkesten en podia. En we willen niet te groot worden zodat de solisten die lid zijn ook volop geboekt worden. Als je interesse hebt kan je eenvoudig contact met ons opnemen via de chatfunctie op de website of via e-mail: info@hetnieuweimpresariaat.nl

  • Wat zijn de selectiecriteria?+

    • Opleiding: afgeronde conservatorium opleiding zang klassiek
    • Kwaliteit: Onze artistiek adviseur beluistert je opname(s) en geeft advies aan Het Nieuwe Impresariaat
    • Kwantiteit: Minimaal 6 solo concerten per jaar hebben
    • PR materiaal: Je bent in bezit van prima audio- en videomateriaal en profielfoto (eventueel kunnen we je hierbij helpen indien niet aanwezig)

  • Wat voor lidmaatschappen kent Het Nieuwe Impresariaat?+

    Het Nieuwe Impresariaat kent twee vormen van Lidmaatschap.

    1. Op basis van een vaste abonnementsprijs per maand.
    2. Op basis van bemiddelingsfee over je honorarium per boeking.

    Voor meer informatie zie Hoe werkt het voor solisten

  • Welke diensten bied Het Nieuwe Impresariaat nog meer?+

    We bieden Personal Branding, Artist Coaching, PR Servicepakket en Fundraising aan. Voor meer info zie Overige Diensten.

abonnement

mijn profielpagina

  • Ik zie mijn profielpagina niet terug in de resultaten van zoekmachines. Hoe kan dat?+

    Dat kan te maken hebben met twee zaken. Ten eerste zijn de zoekwoorden die je gebruikt van belang. Jouw profielpagina is qua vindbaarheid met name geoptimaliseerd op stemsoort, specialisatie en profielnaam. Bij een combinatie van deze zoekwoorden komt je profielpagina naar voren in de zoekresultaten. De positie in de zoekresultaten is afhankelijk van de concurrentie op de gebruikte zoekwoorden.
    Daarnaast hebben zoekmachines tijd nodig om nieuwe internetpagina's te indexeren. Meestal is een profielpagina binnen enkele dagen vindbaar via de zoekmachines, maar het indexeren is daarmee nog niet voltooid. Vaak is pas na een aantal weken duidelijk op welke positie in de zoekresultaten jouw profielpagina zich heeft genesteld. Daarbij is het wederom van belang welke zoekwoorden er worden gebruikt.

  • Er klopt iets niet op mijn profielpagina. Wat moet ik nu doen?+

    Gaat er iets niet goed op je profielpagina en kun je niet verklaren hoe dat komt? Wij kijken graag met je mee. Vul het contactformulier op deze website in en geef duidelijk aan wat het probleem is. Je ontvangt dan zo spoedig mogelijk een reactie. Je kunt ook direct met ons chatten via de chatfunctie.

mijn accountbeheer

  • Waar kan ik inloggen?+

    Je kunt inloggen via de inlogpagina.

  • Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?+

    Je kunt gemakkelijk een nieuw wachtwoord aanvragen via deze pagina. Je ontvangt dan direct een mail waarmee je een nieuw wachtwoord kunt instellen.

  • Het lukt me niet om foto's toe te voegen. Doe ik iets fout?+

    In de eerste plaats is het goed om te vermelden dat je via de beheeromgeving van www.hetnieuweimpresariaat.nl alleen .JPG en .PNG bestanden kunt uploaden bij Profiel en Foto's. Controleer dus of de foto de juiste bestandsextensie heeft. Is dit het geval en lukt het nog steeds niet? Dan is de kans groot dat de maximale bestandsgrootte wordt overschreden. Foto's met een bestandsgrootte van 3 MB of meer worden door het systeem niet toegelaten. Voor internet-doeleinden volstaan foto's met een bestandsformaat kleiner dan 3 MB vrijwel altijd. Heb je meer vragen over het uploaden van foto's? Stel je vraag via het contactformulier, dan ontvang je zo spoedig mogelijk een reactie.

  • Hoe belangrijk is het cijfer dat aangeeft hoeveel procent mijn account compleet is?+

    Hoe completer je account, hoe groter de kans dat jouw profielpagina wordt gevonden via deze website of in de zoekmachines. Besteed dus aandacht aan het invullen van je profiel; het kan je niet alleen een streepje voor geven op de concurrentie, het geeft de bezoekers van je profiel ook direct een goed beeld van wat ze van jouw of jouw bedrijf kunnen verwachten.

zoekfunctie

  • Hoe werkt het zoeken?+

    Op de pagina zoeken kun je op zoek gaan naar de juiste solist voor jouw opdracht. Vul de zoekvelden in die belangrijk zijn voor jouw zoekopdracht en klik op de knop 'Zoeken'. Je krijgt vervolgens een lijst met resultaten te zien, geordend op percentage waarmee ze aan de zoekopdracht voldoen. Vanuit de zoekresultatenpagina kun je de profielen van de gevonden solisten bekijken.

  • Voor wie is de zoekfunctie bedoeld?+

    De zoekfunctie is bedoeld voor koren, orkesten, podia en andere opdrachtgevers die op zoek zijn naar een solist voor hun concerten.

boekingen

  • Ik heb een geschikte solist gevonden. Hoe plaats ik een aanvraag voor boeking?+

    Een aanvraag voor boeking gaat, altijd vrijblijvend, via de knop 'boek deze solist' op de profielpagina van de solist. Vul het boekingsformulier zo volledig mogelijk in en geef een duidelijke omschrijving van de opdracht; hoe specifieker de details, hoe gerichter de solist kan zijn in zijn of haar reactie. Binnen 36 uur krijg je bericht. Met ons kan je ook contact opnemen. Via de chatfunctie en via e-mail: info@hetnieuweimpresariaat.nl

  • Hoe werken de afspraken over honorarium?+

    Honorarium afspraken gaan uitsluitend via het boekingsformulier of via info@hetnieuweimpresariaat.nl. Het is niet toegestaan om rechtstreeks met de solisten hierover te onderhandelen.

  • Hoe gaat het verder na een aanvraag voor boeking?+

    Als de solist beschikbaar en het honorarium akkoord is ontvang je een contract voor online ondertekening. In andere gevallen neemt Het Nieuwe Impresariaat rechtstreeks contact met je op. Ook de solist ondertekent dit contract. Na beide ondertekening het contract en is de boeking rond. Zo simpel gaat het. Als er na boeking aanvullende informatie gedeeld moet worden kun je dat rechtstreeks met de solist bespreken via het email adres van de solist. Het email adres van de solist vind je op zijn/haar profiel pagina.

  • Hoe is vervanging bij ziekte geregeld?+

    Als een solist ziek wordt en het concert moet afzeggen neemt de solist direct contact op met Het Nieuwe Impresariaat. Het Nieuwe Impresariaat zoekt direct een vervanger en neemt contact op met de opdrachtgever om de vervanger voor te stellen. Bij akkoord wordt het contract verzonden en gaat de procedure hetzelfde als na een aanvraag voor boeking.

  • Hoe kom ik aan de cv en foto van de solist voor mijn programmaboekjes?+

    Elke solist heeft op zijn eigen pagina een up-to-date cv en foto staan die je kunt downloaden. Deze staan onder Documenten.

  • Wanneer betaal ik voor de solist?+

    Na afloop van het concert ontvang je digitaal de factuur. Binnen 14 dagen na de concertdatum moet de factuur betaald zijn.

prikbord

  • Hoe kan ik een prikbordbericht plaatsen?+

    Je kunt een prikbordbericht plaatsen op www.hetnieuweimpresariaat/prikbord, door te klikken op de link 'Bericht plaatsen'. Vul vervolgens zo veel mogelijk velden in, zodat de solisten een goed beeld kunnen vormen van de opdracht. Geef ook een duidelijke omschrijving van de opdracht; hoe specifieker de details, hoe gerichter de solist kan zijn in zijn of haar reactie. Controleer de gegevens goed en klik op de knop 'Bericht plaatsen'. Je ontvangt vervolgens een e-mail met activatielink op het door jou opgegeven e-mailadres. Wanneer je op de activatielink klikt, word je bericht op het prikbord geplaatst.

  • Moet ik betalen om een bericht te plaatsen?+

    Nee, het plaatsen van berichten op het prikbord is gratis.

  • Wie kunnen er op mijn bericht reageren?+

    Alleen solisten met een account op hetnieuweimpresariaat.nl kunnen op jouw bericht reageren.

  • Wordt mijn e-mailadres vertrouwelijk behandeld?+

    Ja. Je e-mailadres wordt nooit getoond; niet op de website en ook niet aan de zangers die op je bericht reageren. Je e-mailadres wordt pas gecommuniceerd wanneer je het contactformulier op de profielpagina van een solist invult.

  • Waar worden de reacties op mijn bericht getoond?+

    Je ontvangt reacties op je bericht uitsluitend op het door jou opgegeven e-mailadres. Reacties van solisten worden nooit op de website getoond.

  • Kan ik mijn prikbordbericht aanpassen (zodat het weer bovenaan komt te staan)?+

    Nee, het aanpassen van je bericht is niet mogelijk.

  • Kan ik mijn prikbordbericht sluiten?+

    Ja, dat kan. In de e-mail die je ontvangt na plaatsing van het bericht, vind je een link onder het kopje 'Bericht sluiten'. Klik op deze link om het plaatsen van reacties uit te schakelen.

  • Mag ik zo veel berichten op het prikbord plaatsen als ik wil?+

    De redactie van hetnieuweimpresariaat.nl houdt in de gaten of het prikbord op een normale manier en volgens de geldende normen en waarden gebruikt wordt. Wanneer het gebruik hier naar de mening van Het Nieuwe Impresariaat om wat voor reden dan ook van afwijkt, is Het Nieuwe Impresariaat gerechtigd het bericht te verwijderen en het daartoe gebruikte e-mailadres te blokkeren. Voor meer informatie hieromtrent verwijzen we naar onze Algemene voorwaarden.

Wil je optimaal vindbaar en boekbaar zijn?

Word Lid (abonnement of fee lidmaatschap) van Het Nieuwe Impresariaat en maak in een handomdraai een representatief en vindbaar profiel aan. Inclusief eigen beheer. Tot en met 31 december 2017 geldt de abonnement-introductieactie: het eerste jaar 40% korting op je abonnementsprijs! Voor meer informatie klik hier.

Hier aanmelden

Prikbord

Plaats gratis je bericht op het prikbord. Solisten die zijn aangemeld kunnen reageren. Maar ook onderling kun je zo contact met elkaar maken. Van iedere reactie ontvang je een privé bericht.

Plaats een prikbordbericht